سرزمین ذهن

آخرین نظرات
  • ۲ آذر ۹۸، ۰۱:۳۹ - جالب بود
    ممنون

کارما - انرژی‌ای که به شما برمی‌گردد

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۱۱ ق.ظ

در این پست به توضیح و مثال در زمینه کارما پرداختم.

گاهی در زندگی با نتایجی رو به رو می‌شویم که برایمان ناخوشایند است و یا خوبی و بدی کردن در حق دیگران را بی‌فایده می‌دانیم... اما بگذارید کمی از رازهای پشت پرده کارما برایتان بگویم! در ادامه مطلب همراه من باشید.

قبل از اینکه درباره کارما توضیح دهم بگذارید بگویم که چند روزیست در این فضای خاکستری جامعه تلاش می‌کنم انرژی‌های مثبت کوچکی را به دیگران منتقل کنم.

از سلام کردن و خسته نباشید گفتن به راننده‌های اتوبوس و پاکبان‌ها تا خبر گرفتن‌های کوچک از دوستانی که ارتباطشان محدود به پیامک و تماس تلفنی شده است.

قانون کارما توضیح ساده‌ای دارد: هر رفتار و عملی که می‌کنید به شما برمی‌گردد. در جواب محبت، مورد محبت قرار می‌گیرید و اگر بدی کنید، دیر یا زود شما هم مورد بدی قرار می‌گیرید.

البته گاهی هم پیش می‌آید از این حلقه انرژی قسر در بروید که آن هم به ندرت اتفاق می‌افتد.

در جهان قوانین نانوشته زیادی وجود دارد که بر زندگی ما اثر می‌گذارد، درست مثل همین کارما، ولی هرکسی از چم و خم آن‌ها خبر ندارد. اما واقعیت این است که زندگی با نحوه دید ما به آن، تغییر می‌کند.

اگر در زندگی روزمره‌تان شرایط خاصی پیش آید، این نگاه شماست که تعیین می‌کند آن رویداد بد است یا خوب. باید بدانید خوب و بد مطلق نیست، بلکه بیشتر چیزها در جهان نسبی است. یعنی می‌توانید با کمی تأمل و اندیشه، هر نتیجه‌ای را باب میل‌تان تفسیر کنید.

در علمِ شناختی، یا همان بررسی کارکرد مغز دانشمندان به نتایج جالبی رسیدند. مغز انسان تمایل زیادی به پیش‌بینی و پیدا کردن الگوهای آشنا در چیزها دارد. مثلا ممکن است شما تصویر حیوانی را در ابرها ببینید و یا اینکه در گفتگوی روزانه احساس کنید دوستتان از قصد حرف بدی را به شما زده. علت مورد اول این است که ذهن شما با نگاه کردن به ابرها به دنبال پیدا کردن تصویر یک حیوان بوده است و در مثال دوم، شما نسبت به خودتان یا طرف مقابل بدبین بوده‌اید.

آدم می‌تواند پیش‌بینی‌های ذهنی مثبت یا منفی داشته باشد، ولی باید بدانید که قدرت انتخابش هم با شماست. اما نکته اینجاست که پیش‌بینی‌های منفی منجر به پیش‌آمدهای ناخوشایندی خواهند شد. مثلا اندیشیدن به اینکه کسی از قصد به شما ظلم کرده ممکن است منجر شود شما در پی انتقام از آن شخص برآیید و این مسئله خودش باعث بار فکری منفی می‌شود.

و یا یک خوبی کردن کوچک به دیگران باعث می‌شود در ذهنتان واکنش مثبت دیگران را مرور کنید.

حمل بار فکری منفی یا فکر کردن به واکنش مثبت دیگران همان کارماست.

کارما هم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم فرد یا افرادی که با آن‌ها در تعامل هستید.

گاهی هم کارما غیرمستقیم پخش می‌شود، مثلا وارد ذهن کسی می‌شود که در اتوبوس نظاره‌گر تعامل شما و شخص راننده است.


علت نوشتن این مطلب آن است که امشب نسبت به آینده خوش‌حال و خوشبین‌تر بودم. از یکی از دوستان دوری که حالش را پرسیدم فهمیدم کنکور کارشناسی‌ارشد ۲۸ و ۲۹ فروردین سال ۹۹ است و به احتمال فراوان من در تاریخ ۱ اردیبهشت سال ۹۹ به خدمت سربازی اعزام می‌شوم.

شرایط را مناسب دیدم تا هم کارما را برایتان کمی علمی‌تر توضیح دهم و هم شما را در خوش‌حالی‌ام سهیم کنم. شعری که در ادامه می‌گذارم هم اولین چیزیست که بعد از رهایی فکرم از دغدغه تداخل سربازی و کنکور به ذهنم رسید.


آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد

مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد...

رونق باغ می‌رسد چشم و چراغ می‌رسد

غم به کناره می‌رود مه به کنار می‌رسد...

باغ سلام می‌کند سرو قیام می‌کند

سبزه پیاده می‌رود غنچه سوار می‌رسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی